Στέφανος Κορκολής: Υπήρξα απλά τυχερός

Στέφανος Κορκολής: Υπήρξα απλά τυχερός

Like
42
0
Κυριακή, 27 Ιανουαρίου 2019
Music

Ξεχώρισε σε μια εποχή που η μουσική πληροφορία δεν είχε διακριτό στίγμα. Στο αντίθετο ρεύμα μιας αβάσιμης, ξέφρενης διασκέδασης, δημιούργησε μια μουσική παρέα που συγκινούνταν με την ευγένεια, το ταλέντο, την ωραία μελωδία, ορίζοντας το προφίλ του στον συγκερασμό του όμορφου ανθρώπου που μοιραία ειδωλοποιείται και του σπουδαίου καλλιτέχνη. Ο Στέφανος Κορκολής γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στα Πατήσια. Θείος του είναι ο μεγάλος Ελληνας μουσικοσυνθέτης Μίμης Πλέσσας, ενώ παππούς του ο Διονύσιος Κορκολής. Ξεκίνησε ως παιδί-θαύμα. Δεν κινδύνευσε όμως ποτέ από τίποτα κι από κανέναν. «Το θετικό είναι ότι απόλαυσα ό,τι απολαμβάνει κάθε παιδί. Μεγάλωσα σε ένα περιβάλλον που δεν με πίεσε σε τίποτα. Οι γονείς μου δεν μου είπαν ποτέ να προσέχω μην πάθουν κάτι τα χέρια μου. Από την αρχή, βέβαια, οι δασκάλες μου, η Μαρία Χαιρογιώργου και η Μαρίκα Παπαϊωάννου, είχαν συμβουλεύσει τους δικούς μου να μην ενταχθώ σε ωδειακό περιβάλλον. Και είχαν απόλυτο δίκιο. Ετσι, το πιάνο ήταν πάντα για μένα ένα παιχνίδι. Γι’ αυτό δεν είχα ποτέ έπαρση ή δεν πέρασε ούτε στιγμή από το μυαλό μου ότι κάνω κάτι διαφορετικό σε σχέση με τους συνομηλίκους μου. Είχα την τύχη να μην με τραυματίσει καμία υπερέκθεση. Γι’ αυτό σήμερα συμβουλεύω τους γονείς που ενίοτε με ρωτούν όλο αγωνία “να πάρω πιάνο στο παιδί μου;” να μην πανικοβάλλονται και να ακούν προσεκτικά τα “θέλω” των παιδιών τους», αναφέρει στη «Νέα Σελίδα» ο Στέφανος Κορκολής.

Σε σχόλια για την εξαίσια διαδρομή που έχει μέχρι στιγμής διανύσει απαντάει με τη σεμνή φράση «υπήρξα απλά τυχερός». «Και εδώ και στη Γαλλία είχα εξαίρετους δασκάλους. Σε ποιον να πρωτοσταθώ; Πιερ Μπουλέζ, Αστορ Πιατσόλα, Ιβόν Λεφεμπούγ, Βλαντίμιρ Χόροβιτς; Ή στον Μίκη Θεοδωράκη, αυτό το μεγαθήριο της παγκόσμιας μουσικής, με τον οποίο με συνδέει πλέον μια μεγάλη αγάπη, σχεδόν οικογενειακή; Στο εξωτερικό γίνεται χαλασμός Κυρίου με το συμφωνικό έργο του Μίκη. Υποκλίνονται όλοι. Το αναφέρω γιατί στην Ελλάδα ο κόσμος αγνοεί τον συμφωνικό Θεοδωράκη», συμπληρώνει.

Το πρόσφατο μουσικό έργο του Στέφανου Κορκολή «Θα ’θελα αυτή τη μνήμη να την πω», σε ποίηση Κ.Π. Καβάφη, μελοποιημένα και συμφωνικά (ορχηστρικά) ποιήματα με την υπέροχη ερμηνεία της Σοφίας Μανουσάκη, συνέδεσε ξανά τη λυτρωτική έκφραση με την ποίηση. Οπως παλιά, που οι άνθρωποι μπορούσαν αβίαστα να σταθούν απέναντι από μια λατέρνα που παίζει μελοποιημένο Ρίτσο, Ελύτη, Βάρναλη, Σεφέρη. «Ο Καβάφης δεν είναι καθόλου εύκολος προς μελοποίηση. Από την άλλη, ο λόγος του είναι τόσο σύγχρονος· ένας λόγος πιο πέρα από κάθε στιγμή του παρόντος που ζούμε. Αυτό που καταφέραμε, οι συνεργάτες μου κι εγώ, είναι να παιχτεί στα ραδιόφωνα, να μπει ο Καβάφης στα σπίτια. Να τραγουδηθεί. Πριν απ’ όλα αυτά, μελέτησα για σχεδόν δύο χρόνια τον ψυχισμό του ποιητή. Μια σπουδή στην καταταλαιπωρημένη ψυχή του, με λίγα λόγια. Τον Καβάφη τον ακουμπάς με χάδι. Οταν μπόρεσα να εμβαθύνω, ανακάλυψα έναν κήπο με συναισθήματα. Δεν δυσκολεύτηκα. Ο δίσκος έγινε χρυσός, αλλά αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι ότι έρχονται νέα παιδιά και με ρωτούν για τον Καβάφη», λέει χαρακτηριστικά.

Πριν λίγες ημέρες, ολοκληρώθηκαν οι sold out εμφανίσεις στο «Half Note Jazz Club» (18, 19, 20, 21 και 23 Ιανουαρίου), όπου ο Στέφανος Κορκολής και η Σοφία Μανουσάκη παρουσίασαν «Τα τραγούδια της ζωής μας», κατακτώντας μια συναισθηματική εγγύτητα με τον άχρονο πολιτισμό που τους δικαιώνει. «Το “Half Note” είναι το μουσικό μου σπίτι. Εκεί αποσυμπιέζομαι, εκεί μπορώ και χαίρομαι μαζί με τους φίλους μου, αφού όλοι είμαστε μια παρέα. Βοηθάει πολύ και ο χώρος, που θυμίζει μπουάτ. Ο στόχος μας έχει επιτευχθεί: να μην υπάρχει ανάμεσα σ’ εμάς και τους ακροατές κανένας διαχωρισμός. “Τα τραγούδια της ζωής μας” είναι όσα μας έκαναν να ερωτευτούμε, να συγκινηθούμε, να χαρούμε, να πονέσουμε. Οσα ακούγονταν στα εφηβικά πάρτι. Τραγούδια που πέρασαν τις εξετάσεις του χρόνου. Από τα μουσικά διαμάντια του Χιώτη, του Ξαρχάκου, του Χατζιδάκι και του Λοΐζου μέχρι Rolling Stones και Santana. Δένουν όλα τόσο φυσικά που δεν ενοχλούν τα διαφορετικά μουσικά είδη».

Ο Στέφανος Κορκολής είναι μια αρχοντική μορφή στα μουσικά πράγματα. Κι όταν υποστηρίζει με δύναμη ότι η ψυχή δεν επιδέχεται αφορισμούς -στα γεμάτα θέατρα που παίζει- ο κόσμος τού αντιγυρίζει μόνο ευγνωμοσύνη.

Της Χρύσας Φωτοπούλου
Δημοσιεύθηκε στο φύλλο 85 της «Νέας Σελίδας» την Κυριακή 20 Ιανουαρίου

Comments are closed.

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com